JAK MOŻEMY

WSPÓŁPRACOWAĆ

MOJE USŁUGI

Doradztwo | Interim Managment

Pomagam we wszystkich aspektach sprzedaży – od audytu działań sprzedażowych, poprzez stworzenie i wdrożenie strategii
sprzedaży, aż do rekrutacji i zarządzania zespołem handlowym oraz mentoringiem dla sprzedawców.

Audyt obszaru sprzedaży

Rezultat: Wykrycie i zdefiniowanie problemów, wyzwań oraz “wąskich gardeł” w obszarze sprzedaży, w tym zarządzania sprzedażą wraz z rekomendacją rozwiązań.

Kanały pozyskiwania Klientów

Rezultat: Wypracowanie i uruchomienie aktywnych kanałów, generowanie szans handlowych (leadów). Przykładowo: cold calling (telefonowanie), cold mailing, social selling, w tym zimne wiadomości na Linkedin.

Proces sprzedaży

Rezultat: ustalenie etapów procesu sprzedaży i standardów działań na każdym z nich.

Umiejętności i kompetencje członków zespołu handlowego – mentoring i szkolenia

Rezultat: wzmocnienie kluczowych umiejętności handlowych, przede wszystkim umawiania spotkań, prowadzenia spotkań z klientami, negocjacji, kontraktowania, zamykania sprzedaży.

Wsparcie rekrutacji i wdrożenia handlowców

Rezultat: Opracowanie profilu kandydata, przebiegu rozmowy rekrutacyjnej wraz z zadaniami handlowymi, przeprowadzanie rozmów z kandydatami. Celem jest rekrutacja i szybkie wdrożenie sprzedawcy odpowiadającego potrzebom biznesu.

Stworzenie lub rewizja strategii sprzedaży

Rezultat: opracowanie i wdrożenie elementów strategii sprzedaży (kanały dotarcia do klienta, narracja handlowa, etapy procesu sprzedaży itd.) zmierzające do znaczącego zwiększenia przychodów.

Zarządzanie sprzedażą

Rezultat: Wypracowanie standardów zarządzania sprzedażą opartych na celach oraz kluczowych miernikach sukcesu. Planowanie i monitorowanie działań. Stworzenie systemów premiowych oraz motywacyjnych.

Zarządzanie zespołem handlowym

Rezultat: Opracowanie standardu działań pracy managera sprzedaży, szczególnie rekrutacja oraz wdrożenie handlowców, praca indywidualna nad umiejętnościami i kompetencjami członków zespołu, planowanie miesięczne, tygodniowe oraz dzienne.

Procesy i standardy pracy w dziale sprzedaży

Rezultat: wypracowanie procesów oraz standardów działań w obszarze sprzedaży, prowadzące do skalowalnego i zrównoważonego wzrostu również po zakończeniu projektu.

CRM

Rezultat: Wdrożenie systemów informatycznych wspierających efektywne prowadzenie procesu sprzedaży.

SZKOLENIA

Szkolę z najważniejszych kompetencji w obszarze sprzedaży oraz zarządzania sprzedażą.

Przykładowe tematy:

Skuteczne
spotkanie handlowe

Aktywne
pozyskiwanie klientów

Zarządzanie
zespołem handlowców

Efektywny
proces sprzedaży

JAK PRACUJĘ

Cel współpracy
Wypracowanie i wdrożenie strategii sprzedaży w celu zwiększenia przychodów.

Mierniki sukcesu:
– Liczba nowych klientów
– Poziom konwersji sprzedaży
– Liczba aktywności handlowych

Etapy współpracy:
1. Audyt obecnej strategii sprzedaży
2. Planowanie
3. Testy wypracowanych tez biznesowych
4. Przygotowanie do zwiększenia skali sprzedaży
5. Wdrożenie i weryfikacja działań

Rezultaty współpracy:
+ Wzrost liczby nowych klientów, dzięki wypracowaniu skutecznego procesu sprzedaży oraz efektywnych kanałów pozyskania klientów.
+ Wzrost konwersji sprzedaży poprzez wypracowanie i wdrożenie wysokiej jakości standardów pracy w dziale sprzedaży.
+ Skrócenie czasu zamknięcia sprzedaży oraz czasu pozyskania klienta dzięki wysokim standardzie prowadzonych aktywności przez  handlowców, na każdym etapie procesu.

PRZYKŁADOWY
ZAKRES DZIAŁAŃ
1. Audyt obecnej strategii sprzedaży
  1. Segmentacja rynku oraz profil idealnego klienta
  2. Analiza byłych i obecnych klientów firmy jako podstawa do wypracowania narracji handlowej (motywacje zakupowe, profil osoby decyzyjnej, powody odmowy współpracy)
  3. Analiza konkurencji w celu zdefiniowania dobrych praktyk w sprzedaży
  4. Analiza produktu / usługi (cechy, korzyści oraz propozycja wartości) w celu przygotowania perswazyjnych materiałów sprzedażowych
  5. Analiza kanałów sprzedaży oraz kanałów generowania szans handlowych (leadów)
  6. Analiza etapów procesu sprzedaży oraz standardów działań
2. Planowanie – przygotowanie strategii sprzedaży
  1. Przy współpracy z działem marketingu ustalenie priorytetowych segmentów rynku, na którym działa firma oraz profilu idealnego klienta
  2. Kanały pozyskiwania szans handlowych
    1. Aktywne kanały pozyskiwania szans handlowych (inbound)
    2. Pasywne kanały pozyskiwania szans handlowych (outbound)
  3. Etapy procesu sprzedaży
  4. Materiały sprzedażowe oraz narracja handlowa
    1. Skrypt rozmowy handlowej
    2. Skrypt umawiania spotkań
    3. Schematy komunikacji z klientem
3. Testy wypracowanych tez biznesowych
  1. Przeprowadzanie testów
  2. Analiza wyników oraz rekomendacja działań
4. Przygotowanie do znaczącego zwiększenia skali sprzedaży
  1. Standard rekrutacji handlowca
  2. Standard wdrożenia handlowca
  3. Standard pracy handlowca
  4. Standard pracy managera sprzedaży
  5. Standardy pracy w sprzedaży (skrypty i schematy działań)
  6. Standard pracy na CRM
5. Wdrożenie i weryfikacja działań
  1. Mentoring działu sprzedaży
  2. Szkolenia

Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Zostaw kontakt, a oddzwonię i porozmiawiamy jak mogę Ci pomóc.

Nie lubisz formularzy?
Skontaktuj się ze mną
bezpośrednio!

dawid@efektywnasprzedaz.pl

+48 513 766 279