Industi
business case
Industi to software house, który od ponad 12 lat tworzy oprogramowanie i urządzenia oraz optymalizuje biznesy. Firma tworzy, integruje i utrzymuje rozwiązania klasy biznesowej takie jak aplikacje webowe i mobilne, narzędzia analityczne i raportujące, szyny integracyjne (API), a także mechanizmy obiegu dokumentów, silniki wyszukiwania czy porównywarki. Ponadto firma oferuje kompleksowo systemy identyfikacji wizualnej dla tworzonych przez siebie projektów.
Wyzwanie
Firma pozyskiwania nowych klientów głównie dzięki poleceniom oraz rekomendacjom. Liczba nowych klientów była nieregularna, mało przewidywalna, a proces trudny do skalowania.
Celem współpracy było przeprowadzenie audytu pracy działu handlowego oraz rekomendacja i wdrożenie rozwiązań, które pozwolą na wzrost liczby nowych klientów oraz przychodów.
Moje działania
Przeprowadzenie audytu sprzedaży, który ma na celu zewnętrzną ocenę wybranych aspektów pracy działu handlowego oraz jego pracowników. Celem jest wskazanie barier, które powstrzymują dział przed dalszym rozwojem oraz rekomendacja rozwiązań, których prawidłowa implementacja wpłynie pozytywnie na wyniki sprzedaży oraz przychody firmy.
Analizowane obszary:
Strategia sprzedaży
- Segmentacja i profil klienta
- Produkt / usługa
- Propozycja wartości
- Oferta firmy
- Kanały sprzedaży (w tym kanały dotarcia do klienta)
- Proces sprzedaży
- Metodyka sprzedaży – standardy działania na każdym etapie procesu sprzedaży
- Narzędzia sprzedażowe (np. CRM)
Zarządzanie sprzedażą
- Struktura, zespół i odpowiedzialności
- Cele działu
- Analityka – model sprzedaży. Przepływ klientów w lejku sprzedaży.
- Planowanie sprzedaży
- Zarządzanie zespołem
- Standardy pracy w dziale, codzienne działania

Efekty
Przygotowanie i prezentacja raportu, który zawierał podstawowe informacje o sytuacji działu handlowego firmy. Zdefiniowane zostały wyzwania poszczególnych obszarów. Zaproponowano zmiany mające na celu zdefiniowanie stabilnego procesu sprzedaży w celu uzyskania przewidywalności liczby nowych klientów oraz przychodów.
Firma zdecydowała się na dalszą współpracę w celu wsparcia wdrażania konkluzji wynikających z audytu. Opracowane zostały następujące obszary w dziale sprzedaży:
- Podział odpowiedzialności oraz cele zespołu handlowego
- Standard pracy managera sprzedaży – zarządzanie sprzedażą
- Proces rekrutacji handlowców
- Proces sprzedaży oraz dostosowanie do tego procesu systemu CRM
- Model wynagrodzeń działu sprzedaży
- Kampanie sprzedażowe
Chcesz zwiększyć sprzedaż?
Zostaw kontakt, a oddzwonię i porozmiawiamy jak mogę Ci pomóc.
Nie lubisz formularzy?
Skontaktuj się ze mną
bezpośrednio!

dawid@efektywnasprzedaz.pl
